![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhP2VO_5lkpo_L4BKhGN1yDqqV0zR7we_sk9q2rPITNCtKQzMkBcui1Gh-6SZmJtPrvnrgZ9c34XJujAfZmgGQS_c1L4KKusKPZYseplc7cj8aaf1cU6y2f-Rysj9Gc_26kWRXi9Qy_dVRX/s400/filtr-powietrza-kn-porsche-911-996-3-6-z-wyl-turbo-2001-2004-kn-33-2786.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh-XLYWnOXo1xmKntOiBIdBPns7lwVzhytbI5BQ-LKScxmysXiu_Bp9L-v6R2ulvXnVdRw3Bh8dYdiFHmHFTeYxAuQFnye85tcFB9CTnp0K22lJjAYOM2nLXy0WIobGxgeCHe2MR8wWzAKA/s400/filtr-powietrza-kn-porsche-911-996-3-6-z-wyl-turbo-2001-2004-kn-33-2786+%25281%2529.jpg)
Instalacja filtra jest całkiem prosta, o ile mamy zestaw kluczy torx (dzięki Andrzejowi kupiłem dobre i tanie w Castoramie firmy Yamo).
Najpierw musimy odkręcić rurę dolotową powietrza do silnika - czyli luzujemy trzy opaski ze śrubami na gumach.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg5nR6hakHlQdUIerhYalCPK3L4DNpUNzkawjuN0g8x6XaeQp_tLDIwlehGL-jLVlYMMYjV6aTjkL7Lfx5mIvyVjG3MnzcNDoC28VyT_6J3XjZT075yVGbPenAIn_MYiMHif6QN01sLCsPg/s400/Zdje%25CC%25A8cie+04.03.2016%252C+15+38+56.jpg)
Po zdjęciu powinno to wyglądać tak:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5LvnyH5dgCKN8Sm8Qx6nDcByRLT9TsTmL7RrvgtWymZVZuyo_dte2A0-EkKyfULnaa86kGvpvq859s6jArkW3yXIyLQShUzDdGtTjazwz5WBjMlMg8EeYYrKpericZEqIXthbaKEA-0aW/s400/Zdje%25CC%25A8cie+04.03.2016%252C+15+41+44.jpg)
Następnie odczepiamy wlew oleju do silnika od obudowy i podnosimy całą obudowę przepływu powietrza do góry nogami.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi7I9EDGMb-WMq6bt3iSuI1-zDeiwM0Im4kyxNw0S5yaSZI6xXdCEsgGKWGOE9sW9oFko_iZOAiNR-UnYCzWp6Q8Eqo1A9OXGU7gGDUeQU-6XR9SFDspynShWeq-_JvrY5MDJItY7_LS2iy/s400/Zdje%25CC%25A8cie+04.03.2016%252C+15+42+44.jpg)
Odkręcamy wszystkie śruby sześciokątne na obudowie i zdejmujemy ją, a naszym oczom ukaże się najczęściej brudny filtr powietrza :)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiXQa1vKeHAx2byecLwA_znxCwLveBFD8rvEhg8jMXDc_8Soz3bFqarkBGNQDQNU9EDpRTvr2g0pCuNjTK24F3oB_QujjUpXp9h0peD_jOBuARabppONsnUKER_LwH-7LKZjbFPC-32vvIy/s400/Zdje%25CC%25A8cie+04.03.2016%252C+15+47+06.jpg)
Po wyjęciu filtra oczyszczamy środek obudowy, o ile coś w niej jest oczywiście (nie powinno :)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiqwlVP0Ekxpo4lSG0By87G9ZnodximR8Izby_B-9UYukcmkNofn7uxCmtK1d3xb0l9gC9gfwQos4ZBomJK49oZCAbyOhTdrCH2S_EsNj7TfeaX4yywADsN0rmi4FoW9Uh0uPTkL-xDwKtH/s400/Zdje%25CC%25A8cie+04.03.2016%252C+15+47+38.jpg)
Następnie wkładamy nasz sportowy filtr....
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj7zLrGVwtkwyxjWdCPTVzSnnjt2Xr00zFb9N3hzghKemsbxpm0FdmyzfwkGHY3SDWeP_Q18UeDtuurNjPeFPhvLU1TSSdRwA5J0lrZKyYGNdfhZKwlhj6gwCwT-IJk4m79I07RQE1a94ib/s400/Zdje%25CC%25A8cie+04.03.2016%252C+15+51+16.jpg)
.. i powtarzamy wszystkie czynności powyżej w odwrotnej kolejności.
Po zamontowaniu filtra przejechałem się na krótki test sprawdzający. Wyszło całkiem nieźle, bo 5,68 sek do 100 km/h, a biorąc pod uwagę że padał deszcz i sam mierzyłem czas to jest to raczej dobry wynik :)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiysrw71huSIt-4LrpI8YWQLYIzUGr17JOiRB0Mh6zL6b-kVT7pNMNjv6VfG5-2yWT9PnhHoriBjalSfOoTjRXkw_T2CEI2i2MhMY-cuw4aQ-tbTk2P1yVNNu9tPrZcBNcRqf_0xQVGa8UK/s400/Zdje%25CC%25A8cie+04.03.2016%252C+16+28+18.jpg)
Zobaczymy jak auto będzie się sprawować po dłuższym używaniu. Na pewno Was o tym poinformuję na blogu.
Aktualizacja z 24.05.2016 - auto z filtrem K&N sprawuje się doskonale, brzmi świetnie i jestem bardzo zadowolony z jego zamontowania :) polecam, gdyż przede wszystkim dźwięk silnik staje się bardziej basowy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz